مصاحبه آرشیو خبر ها
اشتباه بزرگ ! موراتا فکر می کرد که جایگزینی برای او نیست

اشتباه بزرگ ! موراتا فکر می کرد که جایگزینی برای او نیست

نمایش های دیبالا با پیراهن تیم یوونتوس فراتر از حد انتظار بوده و او در همین مدت کوتاه، به یکی از گران ترین و با ارزش ترین بازیکنان سری آ ایتالیا تبدیل شد است. جیجی مایفردی مربی اسبق بانوی پیر در مصاحبه ای به این موضوع و دیگر موارد مرتبط به تیم تورینی پرداخت و گفت:

"بوفون و مارکیزیو هسته ی یوونتوس هستند، روی خلاقیت دیبالا نمی توان قیمت گذاشت"

"نظر من در مورد فصل یوونتوس ؟ همان طور که در ابتدای فصل هم مشخص بود ، این فصل برای یوونتوس مرحله ی گذار بود ، اما یک مدیریت خوب در کنار مربی و بازیکنان توانستند بازگشت خوبی به رقابت ها داشته باشند. حالا هرچیزی ممکن است ، چون 3 جام مختلف این فصل را می توان کسب کرد. با وجود سختی های اولیه ، تا این جای فصل در مجموع عملکرد تیم بسیار مثبت بوده است."

وی در مورد موتور محرک تیم گفت: "کلودیو مارکیزیو ، اما او دست کم گرفته می شود. عواملی که تیم را جلو می برند و مدافعان و شماره ی 8 یووه هستند ، چون آنها هسته ی مستحکم یووه را می سازند.فکر میکنم آنها به همراه بوفون به دیکته کردن ریتم به تیم در زمانی که اوضاع خوب نبود کمک کردند ، به خصوص بوفون اثر زیادی داشت و بعد از او بونوچی ، بارزالی ، کیه لینی و مارکیزیو که در طول بازی به تیم خدمت می کنند."

نظر سرمربی اسبق یووه در مورد تغییرات تاکتیکی؟ "آنها عادت دارند که با روش های مختلف بازی کنند. بستگی به تصمیم مربی دارد ، این برای انها مشکل ساز نیست و این یک ارزش اضافه تر به تیم می دهد."

شماره ی 10 پوگبا؟ شماره ی اش نه ، اما پستش کمی مشکل ساز شده. او یک شماره ی 10 کلاسیک نیست ، اما یک هافبک فوق العاده است و میتواند بهترین هافبک جهان شود . او باید فضا داشته باشد قبل از اینکه گام ها و سرعتش را افزایش دهد. اینکه فکر کنیم پوگبا می تواند در پست 10 بازی کند یک اشتباه بزرگ است. او یک شماره ی 6 و یا 8 کلاسیک است.

موراتا؟ "او فکر می کرد حق دارد که غیر قابل جایگزینی باشد و این برایش مشکل ساز شده است ، اما او یک بازیکن بسیار ارزشمند است. اگر بتواند راه حل را پیدا کند و چیزهای زیادی به یوونتوس اضافه خواهد کرد."

"ایا مصاف یووه بایرن مثل مصاف داویدز و رود گولیت است؟ شاید قبلا این چنین بود ، اما از وقتی که بایرن در بوندسلیگا شکست خورده ، مشکلاتی پیدا کرده اند. فکر می کنم ذهن بازیکنانشان زیر فشار قرار گرفت چون فکر می کردند که شکست ناپذیرند ، به علاوه ، اینکه گواردیولا در پایان فصل می رود فکر می کنم مشکل روحی دیگری را به انها اضافه می کند.یووه ، در مقابل ، به عنوان تیم ضعیف تر به میدان می رود و چیزهای کمتری برای از دست دادن دارد."

"این بازی یاداور اولین و تا به این جا اخرین شکست یوونتوس در اروپا در ورزشگاه خانگیست ؟ بهتر است آن بازی سال 2013 را فراموش کنید. باید روحیه ی پیروزی داشته باشید تا تیم را به جلو برانید ، به نظر من روحیه ی تیمی اگر همه چیز نباشد ، لااقل چیزی است که تفاوت ایجاد می کند."

تقویت خط میانی در ژانویه؟ "فکر می کنم مکس می خواهد با سیستم لوزی در خط میانی کار کند و خدیرا ، مارکیزیو و پوگبا را به این منظور دارد و می خواهد بازیکنی را اضافه شود تا نوک این 4 ضلعی را کامل کند. او با هرنانس این سیستم را امتحان کرد ، اما راضی کننده نبود. آنها نیاز به گزینه ی مطمئن تری دارند که این تغییر را ایجاد کنند. به نظر من بازیکنی باید خریداری شود که بتواند در پست هافبک مرکزی هم علاوه بر پست 10 بازی کند."

آلگری؟ "من به مکس ایمان دارم ، اگر دیبالا را در پشت دو مهاجم به کار بگیرد ، حتی بیشتر از انتظارش در آنجا جواب خواهد داد. قبلا در پالرمو این کاررا کرده؟ او همواره می تواند توپ را از هافبک ها بگیرد و شروع یک موقعیت گل را کلید بزند. توپ را به او بدهید و تا برایتان در بانک بگذارد. او میتواند به شکلی که بقیه قادر به انجام آن نیستند گره بازی را باز کند. به خاطر خلاقیت و فانتزی اش که نمی توان رویش قیمت گذاشت."


«به اشتراک گذارید»
Google+ Twitter Facebook
نسیبه سرگزی
نسیبه سرگزی«نگارنده اخبار»
ارتباط با نگارنده: